IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

Detox dag 7

Kategori: Allmänt

Snart är den sjunde dagen avklarad och det är dags för en utvärdering.
 
Vikten
 
Tyvärr har jag ingen våg eftersom vår är sönder, men jag känner inte att det har hänt något revolutionerade på den fronten. Dock fick jag höra idag att jag såg smalare ut bara på ett bara dagar. Artighet eller ej, det återstår att se eftersom jag ska väga mig på gymmet imorgon.
 
Effekt
 
Jag vet faktiskt inte. Har inte behövt gå på toan mer än vanligt eller att jag mått fysiskt dåligt. Det kan säkerligen har hänt saker på insidan och jag har nog ändå varit piggare än vanligt.
 
Upprepning.
 
Svar nej. Denna typen av detox är inget jag kommer att göra igen. Methodrain fick mig att detoxa på grönsaker och nyttigheter, men drycken i sig kan nog spela kvitta. Dock ska jag fortsätta ett tag till med de gröna smoothisen och liknande. 
 
Nu är jag inne i det positiva flowet och det är lika bra att hänga på.
 
Slutligen
 
Som jag misstänkte så är det en placeboeffekt. Dock har jag ingen evidensebaserad forskning på hur insidan av kroppen har mottagit det, men min känsla är att det var kul att testa men inget jag kommer att göra om.
 
För rättvisans skull så kanske det inte var optimala förutsättningar för att detoxa denna veckan. En segdragen förkylning och ett tapp på 90% av min normala träningsdos innebar att det inte var som vanligt. 
 
Kan dock ändå inte låta bli att undra hur resultatet hade varit om jag fått vara frisk och kunnat träna.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: