IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

Handlat och kalasat

Kategori: Allmänt

Varit på födelsedagskalas idag. Det är många utmaningar och frestelser, men jag kämpar och försöker verkligen. Idag tog jag en chokladboll. Men nja, så får det vara. 
 
Istället för att få panik och känna mig misslyckad så påminner jag mig själv att för att det här ska fungera så är det inte hela världen om något sådant slinker ner. Bara att börja om igen.
 
Från och med imorgon har jag och sambon utmanat varandra fram till 1 juni. Detta är jag grymt peppad för och det triggar igång mig. Funderar till och med på om jag ska mäta mig och köpa en ny våg för ändamålet.
 
Han ska träna mer och jag ska fortsätta som jag gör. Min sambo är inte heller överviktig men även han behöver bli hälsosammare. Det är mitt och vårt problem, att vi kan äta utan att det syns på utsidan men väl på insidan. 
 
Nåväl, var i alla fall uppe på Willys på A6 och handlade kyl-och frys full. Jag fungerar som så att har jag saker hemma och planerat hyfsat vad vi ska käka, så slarva jag inte. Då finns det nämligen ingen ursäkt och blodsockret blir stabilt.
 
Tyvärr märktes det att det var påsk. Inga räkor, inga hallon, ingen fryst blomkål etc. Jag får ta ett varv på Maxi imorgon och komplettera lite. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: