IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

Dagen efter

Kategori: Allmänt

Efter pepp från andra likasinnande blev jag inspirerad att testa 5.2, alltså ät som vanligt i fem dagar och halvera matintaget eller rättare sagt 500 kalorier för kvinnor två dagar i veckan. 
 
Så vi drog igång en Twitter-diskussion och peppade varandra, tipsade om mat och rapporterade hur det gick. Jag klarade mig på 554 kalorier och var mätt och glad hela dagen. 
 
Gjorde en fantastiskt god rabarberkompott på 2 kolhydrater/70 gram och åt endast 4 kolhydrater igår. Det kändes i kroppen idag och mina leder var inte alls lika svullna som de brukar på morgonen.
 
Detta kanske är bättre för mig än periordisk fasta? Tror nästa att det här passar mitt liv bättre och ska testa det nu i sommar. Sedan i höst när rutinerna är vanliga igen så kanske PF kan vara något. Hm, tror jag bestämde mig här och nu att det får bli så.
 
Gick en promenad med sambon i skogen imorse på 5 km. Vi gick spåret på Öxenhaga och det är en rejäl kuperad bana. Hem för frukost och bestyr, sedan gav jag mig ut på en väldigt slö springrunda.
 
 
Jag känner att kroppen är pigg, men att den är tömd på energidepåerna. En suspekt känsla. Men det blir till att äta mer idag för att ge kroppen bra förutsättningar. Sedan har jag tyvärr slarvat med att dricka idag och det märker jag direkt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: