IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

Tabata-intervaller

Kategori: Allmänt

Har hamnat en svacka när det gäller mat och träning. Lederna har trilskas, PMS och kroppen bundit vatten. Fy fan rent ut sagt och jag har bara inte orkat träna eller bry mig vad jag stoppar i mig. Dödstrött helt enkelt.
 
Men nu är jag på rätt bana igen och klockan 5.30 stämplade jag in på gymmet idag och körde två omgångar Tabata-intervaller på löpbandet. Har en perfekt app för ändamålet och det var riktigt roligt och skönt att få springa som fort man kan.
 
 
Först uppvärming 2.5 km på 7.0, sedan började jag intervallerna på 11.5 och höjde upp till 14.3 sista omgången. Det blev 8x2 = 16 omgångar. Körde sedan lite gym och avslutade på joggern och stretch.
 
Ska köra fakir nu ( runt 5 gram kolhydrater per dag ) fram tills vi åker på semester. Har börjat bra med kyckling, bea, ägg, smör och MBT. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: