IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

SÅ lycklig!

Kategori: Gotland

Igår var det dags för det lopp jag anmält mig till här på Gotland. Det var 29 grader varmt och stekande sol hela dagen och jag vet att jag är usel på att springa när det är varmt. 
 
Men jag tänkte att jag i alla fall försöker. Så vi åkte de fem milen västerut och det var 430 löpare som skulle starta.
 
Dottern sprang barnloppet, 300 meter fast med fusk från hennes sida. Hon var överlycklig att få en egen nummerlapp och en glass samt att springa fort, fort, fort.
 
Så var det dags för mig. Solen gassade och svetten rann innan starten. Tänkte springa med tuggimmi. Men missade sambon som hade dem i fickan innan starten.
 
Första kilometern sprang jag på 4.10 och sen rullade det på. Dammiga kalkstensvägar som gjorde att det brann i halsen. Tyvärr missade jag första vattnet eftersom jag sprang på fel sida. Så det blev ett jävla positivt tänkande innan jag skulle få vatten nästa varv.
 
Sluttiden blev 25.50 sekunder i 27 gradig värme och en 17 plats av 92 startande i damklassen. Herregud vad glad jag är!! Det innebar att jag snittade 5 minuter på varje kilometer och det har jag bara gjort på löpbandet innan, så det blev ett personbästa.
 
Fuskade dagen innan och misstänker faktiskt att det var kolhydraterna som behövdes under omständigheterna.
 
Idag mår kroppen bra, lite stel i låren men det känns faktiskt okej. Trodde jag skulle vara lite mer uttorkad, men nej.
 
Om jag är sugen på att ut och springa? Jajemen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: