IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

En gång. Aldrig igen.

Kategori: Allmänt

 
Eftersom schemat på gymmet ser annorlunda ut nu på sommaren så bokade jag in mig på Body Pump i brist på annat. Det var definitivt inte min grej alls!
 
Varför?
 
1. Mina handleder är så fruktansvärt svaga och att utan någon direkt uppvärmning (alltså de muskelgrupper man ska använda) köra skivstång fungerade inte. Hade man inte haft så mycket grejer framme hade jag gått.
 
2. Rörigt. Okej, säkert bättre ju fler gånger man går. Men det kändes i vissa rörelser som man enbart kastade vikterna och på nästa. Upp, ner åt sidan. Lösa fasta och snabba rörelser.
 
3. Vem säger att jag gör rätt? Ingen tillrättarvisar mig och jag kände riktigt hur fel jag gjorde. Risken för felträning är stor.
 
Har haft ont i huvudet nu efteråt. Förmodligen för att jag stått fel och använt fel muskler i nacke och rygg. Dessutom var jag rejält uppvärmd då jag tidigare hade gått en rejäl PW och nu måste jag ju också faktiskt säga att jag börjar bli rätt väldtränad.
 
 
Min kropp fixade inte alls BodyPump. Men nu har vi testat det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: