IndoorWalking

Det här min mat-och träningsdagbok.

Funderingar längs Vättern

Kategori: träning

Gick bra att gå men det var något jobbigare än vanligt. Måste nog lägga in något litet ätbart innan för att jag ska orka, speciellt om jag ska köra de 2 timmarna jag helst vill vara ute. Ska testa gymmet imorgon så får vi se.
 
Men det blev en rejäl runda på 1.2 mil och avslutade den med att gå vid Vättern i solskenet. Bra start på dagen.
 
 
Har funderat på det här med maten och mensen. Kommer att köra mer GI-inspirerat med mycket grönsaker. Dock kommer jag fortsättningsvis ha koll på kolhydrater och kalorier. Det springer så jäkla lätt i väg och jag är rätt naiv och tror ofta att det är mindre kalorier än vad det är i saker.
 
Fettet ska komma från bra fetter såsom lax, feta fiskar, avocados, oljor, kokosfett etc. Givetvis kommer jag få i mig smör, grädde och liknande ibland, men ska helst undvikas.
 
Ska köra på dettta ett tag så får vi ser hur kroppen reagerar. Fungerar det inte så får jag se vad jag kan ändra på då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: